Плащане на ПОС терминал с дебитни и кредитни карти е изключително удобно. Плащаш бързо и не ти се налага да носиш пари в брой. Безконтактните кредитни карти са базирани на RFID технологията, или радиочестотна идентификация. С други думи, безконтактното средство за разплащане работи с микрочип и радио антена – те позволяват предаването на информация без физически контакт. 

Чиповете са иновативна разработка и са устойчиви на екстремни температурни условия и влага. 

За да се извърши трансакция с безконтактна кредитна карта, тя трябва да се доближи до указаното място на съответното четящо устройство. След като се чуе продължителният звуков сигнал (понякога може да бъде и светлинен), то трансакцията е осъществена и се изписва на монитора на устройството. При безконтактните карти, не е нужно да се подписваш, за да легализираш плащането си. 

Спазвай тези основни правила и се възползвай от удобството и предимствата на този метод на разплащане:

  • По време на плащане ПОС терминалът и картата ти трябва да са на видимо място;
  • При ползване на безконтактна карта, то тя следва да е при теб по време на плащането. Ако ПОС терминалът е безконтактен, само доближи картата си до него при плащане. Имаш пълен контрол върху целия процес на плащане, защото картата остава в твоите ръце по време на плащането;
  • Преди да потвърдиш плащането при търговеца, провери коректна ли е сумата, изписана на дисплея на ПОС терминала;
  • При въвеждане на ПИН код на ПОС терминала, прикрий въвежданите цифри. Увери се, че никой не може да види твоя ПИН код при въвеждане;
  • Ако на разписката, генерирана от терминала, има съобщение «не се изисква подпис», не е необходимо да се разписваш;
  • Търговецът може да изиска документ за самоличност, за да свери данните на кредитната карта;
  • Служителите в търговските обекти нямат право да записват данните от кредитната ти карта;
  • След приключване на трансакцията вземи картата, разписката от ПОС терминала, както и издадените от търговеца допълнителни документи;
  • Сигнализирай веднага на търговеца, в случай че си установил, че плащането, което си направил е дублирано;
  • В случай, че забравиш картата си при търговец, изгубиш я или ти я откраднат, свържи с нас незабавно на телефон 0700 20 424 /съобразно тарифния ти план/ и блокирай картата си своевременно.